Fromm ny huvudsponsor till ”Veckans match” i damallsvenskan

Fromm Sverige AB har signerat ett avtal med Svensk Innebandy, därav blir vi på Fromm till säsongen ny huvudpartner för det nya konceptet i damallsvenskan ”Veckans match”.

För att skärpa satsningen ytterligare på daminnebandyn lanseras till säsongen Veckans match på InnebandyTV. Satsningen har gjorts möjlig genom avtalet mellan Fromm och Svensk Innebandy.

I dagsläget sänds främst herrarnas allsvenska matcher på plattformen via pay per view och abonnemang. Men för att öka intresset på damsidan kommer Veckans match sändas för alla tittare. 24 matcher visas under säsongen 2020/21.

Fromm blir en av Allsvenskans nya huvudpartners, med sitt första fokus på att höja daminnebandyn. Både på kort och lång sikt.

– Vi är väldigt glada att Fromm kan bidra till att höja daminnebandyn och stärka damidrottens position överlag. Fromm och Svensk Innebandy tänker likadant gällande jämställdhet, därför är det här en perfekt satsning för oss. Förhoppningsvis ger det ringar på vattnet för ytterligare satsningar på damidrott framöver, säger Göran Storm, VD för Fromm Sverige AB.

– Fromms engagemang inom idrotten är välkänt och det är glädjande att vi nu har knutit dem till Svensk Innebandy. Genom avtalet kommer Svensk Innebandy, när behov uppstår för transport och säkrat gods, använda Fromms tjänster, säger Stefan Jonasson, marknads- och arrangemangschef för Svensk Innebandy med ansvar för avtalet.

Läs mer här: https://www.innebandy.se/inlagg/lista/veckans-match-lyfter-damallsvenskan-fromm-ny-huvudpartner/